nataliesdagar

God Jul på er alla!

Publicerad 2009-12-25 11:48:20 i Allmänt,

Då har Julafton varit och all stress inför är förhoopningsvis slut nu. Jag älskar julafton. Jag blir som ett barn. Jag vill ha många julklappar. I år fick jag inte så många men väldingt fina. Medans Jasmin och Patrik fick desto fler.
Det blev mycket och god mat så att man var mätt hela kvällen.
Jasmin gick och väntade på tomten under hela dagen. Men jag kommer ihåg när jag var barn då var ju julafton den längsta dagen på hela året. Den bestod att en enda stor längtan. Längtan efter att tomten skulle komma och det var dags att få öppna de julklapparna som låg där under granen. De hade ju legat där så länge.

Men äntligen kom tomten. Ojojoj.. Jag tyckte att vi hade fixat en såå bra tomte. Vi hade så trevligt när han delade ut klapparna. Tomten fick några klappar av oss.
När han hade gått så säget Jasmin till mig. -Mamma, det var ju Tuvas pappa. När kommer den riktiga tomten......

Tja.. Vad säger man. Snabbt fick jag hitta på den klassiska.
-Gumman, Tomten är väldigt upptagen. Så han ringde mig innan och frågade om du kunde hjälpa honom att dela ut resten av klapparna.........








Det blev en bra och mysig jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Natalie

Jag är en glad tjej som skriver om min vardag och min familj. Även lite om vad som händer i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela