nataliesdagar

Förbannad!! Grrr....

Publicerad 2013-10-31 22:06:00 i Allmänt,

 
Denna dagen började väldig bra. Jag och Inez åkte hem till Madde och hade en mysig förmiddag fram till Jasmin ringde.
Hon skulle gå och möta upp en kompis och ville ta med sig Elvis. Ja det var väl helt okej.
Nästa samtal kom från en helt hysterisk, skrikandes och gråtandes Jasmin. Hon försökte berätta att vad hon ville och var hon var men även vad som hade hänt. Jag förstod några enstaka ord.
Det slutade med att jag stack snabbt ifrån Madde ( Tur att Inez sov så hon kunde stanna kvar hos Madde)
Körandes som en idiot igenom byn och hem till vårt område. Jag körde ut på cykelbanan för att hämta upp barnen och hunden som blivit attackerad av en lös springande hund utan ägare. Det var inte den lilla hunden.
En annan hundägare som kommit förbi tog sitt koppel från sin hund och kopplade den lösa hunden. I samma veva kom jag och när barnen och Elvis var i bilen så gick jag bort för att prata med dem.
Fick då höra att den lösa hunden hade även attackerat en kvinna och bitit sönder hennes jacka.
Jasmin berättade att den lösa hunden inte hade bitit Elvis men han hade varit på honom hela tiden och Elvis hade blivit rädd och pipit hela tiden.. Stackare..
Fick lämnat töserna och hämtat Inez.
 
Så under dagen idag har jag haft två skakiga töser här hemma och en hund som har legat i sin bädd större delen av dagen.. Han var nog också ganska chockad.
 
Senare under dagen var jag och pratade med kvinnan som fått sin jacka sönderbiten. Hon viste vem ägaren var till hunden och de skulle komma bort till henne för att lämna ersättning för jackan. Då bad jag henne att skicka hit ägaren för att ta ett snack med tjejerna.
Så de kom hit lite senare vilket jag tyckte var väldigt bra...
 
Men något som gör mig ännu mer förbannad är att det är inte första gången denna hund sticker från sitt hem. Ägaren berättade att när de släpper ut hunden så har de gjort en inhägnad av kompost galler.....  Hunden var en colli ras (Lassie hund)....
Jag hoppas att det inte händer igen...
 
Nu ikväll har tjejerna gått Bus eller godis. De såg riktigt läskiga ut. Tyvärr glömde jag ju ta kort på dem.. Det slutade med att bär de kom hem och hällde ut allt godis i en skål så var där ganska mycket :-)
Mums!!!
 
Snart läggdax så jag kommer upp imorgon. Får fikabesök då så jag ska baka scones :-)
 
♥♥♥
 

Kommentarer

Postat av: ♥ Sojka ♥

Publicerad 2013-10-31 22:29:28

Ja du gjorde det! Bra att du fått ditt! Ja jag har några fler som undrar över sina kläder. :/ Inte bra ju. Ska kolla med Eva så att allt är skickat.
Kram!

Postat av: Kusin Anna

Publicerad 2013-10-31 23:18:27

Men usch vad jobbigt! Stackars tjejer och Elvis.
Ni får gå vidare med detta tycker jag!
Kram på er! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Natalie

Jag är en glad tjej som skriver om min vardag och min familj. Även lite om vad som händer i mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela